Experimental and numerical study of the motion of non-spherical particles in wall-bounded turbulent flows

Autor: Santiago Lain Beatove

Categoría: Física

Facultad/Dependencia: Facultad de Ingeniería

Año de Edición: 2008

This book compiles the obtained results in the research project entitled Developer jointly by the Grupo de Investigación en Mecánica de Fluidos FMEG de la Universidad Autónoma de Occidente, Cali (Colombia) and the chair of Mechanical Processes of the Zentrum für Ingenieurwissenschanten of Martin-Luther Universität Halle- Wittenberg (Germany).This book deals with the transport processes of non-spherical particles in wall bounded turbulent flows. Apart from presenting a description of the fundamentals of non-spherical particles motion, experiments and numerical simulations are carried out in order to investigate the intricated non-spherical particle wall interaction and its effects on increasing the pressure drop in turbulent flows.Estudio Experimental y Modelización del Movimiento de Partículas no Esféricas en un Flujo Turbulento y su Interacción con Paredes Sólidas Developer jointly by the Grupo de Investigación en Mecánica de Fluidos FMEG de la Universidad Autónoma de Occidente, Cali (Colombia) and the chair of Mechanical Processes of the Zentrum für Ingenieurwissenschanten of Martin-Luther Universität Halle- Wittenberg (Germany).This book deals with the transport processes of non-spherical particles in wall bounded turbulent flows. Apart from presenting a description of the fundamentals of non-spherical particles motion, experiments and numerical simulations are carried out in order to investigate the intricated non-spherical particle wall interaction and its effects on increasing the pressure drop in turbulent flows.This book deals with the transport processes of non-spherical particles in wall bounded turbulent flows. Apart from presenting a description of the fundamentals of non-spherical particles motion, experiments and numerical simulations are carried out in order to investigate the intricated non-spherical particle wall interaction and its effects on increasing the pressure drop in turbulent flows.

Año de Edición2008

4.3 Comparison with measurements
4.4 Conclusions

Chapter 5